# 39 - Åka snowboard med en pulka

Ämne: Sport/fritid
Försökskanin: Julia Petersson
Utrustning: En pulka.
Plats: Emmabodas egna "Mount Everest".
Enligt mig är normalt tråkigt. Varför inte sticka ut ur normen lite och förvandla en vanlig grön pulka till en snowboard. Ingenting är omöjligt, för att citera alla legender. Gick med raska steg upp för den "stora" backen. La min pulka vid backens brant, backade och sprang sedan fram i full fart och slängde mig på pulkan. Ramlade, såklart. Jag och balansen är nog inte riktigt vänner än känner jag. Är det nu alla hedrar mig för skapandet av en ny sport: pulkboard!
+ Glädjer andra med mina valrossliknande rörelser.
- Hur jag än vrider och vänder på det, så får jag nog bara acceptera min ovighet.
Ämne: Sport/fritid

Försökskanin: Julia Petersson
Utrustning: En pulka.
Plats: Emmabodas egna "Mount Everest".

Enligt mig är normalt tråkigt. Varför inte sticka ut ur normen lite och förvandla en vanlig grön pulka till en snowboard. Ingenting är omöjligt, för att citera alla legender. Gick med raska steg upp för den "stora" backen. La min pulka vid backens brant, backade och sprang sedan fram i full fart och slängde mig på pulkan. Ramlade, såklart. Jag och balansen är nog inte riktigt vänner än känner jag. Är det nu alla hedrar mig för skapandet av en ny sport: pulkboard!

+ Glädjer andra med mina valrossliknande rörelser.
- Hur jag än vrider och vänder på det, så får jag nog bara acceptera min ovighet. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0