# 46 - Sätt lite krydda på vardagen

Ämne: Tips från coachen
Försökskanin: Julia Petersson
Utrustning: Hostmedicin, shotglas.
Slutsats: Det är inte alltid tråkigt att vara förkyld.
Att gå igenom en förkylning är både utmattande och tråkigt. Vem vill ligga hemma och titta upp i taket hela dagarna? Inte jag i alla fall. Men inte nog med det, man ska trycka ner den förbannat äckliga hostmedicinen också. Den där som ens föräldrar har offrat blod, svett och tårar för att försöka få ner i våra strängt stängda munnar. Jag vet inte varför man är så känslig för hostmedicin med jag antar att barndomsminnena har satt sina spår.
Letade upp min inre kreativitet och försöka få medicineringen lite mer positiv, så varför inte…tadada… shotta hostmedicinen? Alla , som är över 18 år såklart, tycker väl att det är roligt att gå på fest och ta en shot, så mer ”festfeeling” till folket; hallelujah!
+ Lite mer fest och glamour i vardagen. Onormalt är roligare.
- Man känner sig inte riktigt som en glamourös festprinsessa när man kollar på sitt osminkade ansikte i spegeln.
Ämne: Tips från coachen

Försökskanin: Julia Petersson
Utrustning: Hostmedicin, shotglas.
Slutsats: Det är inte alltid tråkigt att vara förkyld.

Att gå igenom en förkylning är både utmattande och tråkigt. Vem vill ligga hemma och titta upp i taket hela dagarna? Inte jag i alla fall. Men inte nog med det, man ska trycka ner den förbannat äckliga hostmedicinen också. Den där som ens föräldrar har offrat blod, svett och tårar för att försöka få ner i våra strängt stängda munnar. Jag vet inte varför man är så känslig för hostmedicin med jag antar att barndomsminnena har satt sina spår.
Letade upp min inre kreativitet och försöka få medicineringen lite mer positiv, så varför inte…tadada… shotta hostmedicinen? Alla , som är över 18 år såklart, tycker väl att det är roligt att gå på fest och ta en shot, så mer ”festfeeling” till folket; hallelujah!

+ Lite mer fest och glamour i vardagen. Onormalt är roligare.
- Man känner sig inte riktigt som en glamourös festprinsessa när man kollar på sitt osminkade ansikte i spegeln.

#


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0