# 37 - Lär dig en låt på piano

Ämne: Musik
Försökskanin: Julia Petersson
Utrustning: Piano.
Låt: Hurt - Johnny Cash.
Att spela piano är något som jag har gjort ända sen jag lärde mig uttala ordet "musik". Första låten jag lärde mig var givetvis "Köp varm korv", som de flesta kan spela. Fortsatte min piano-karriär genom att lära mig ackord och spela hyfsat lätta låtar.
Nu tänkte jag att det var på tiden att jag lär mig lite noter och spelar en låt på det lite mer avancerade sättet. Första låten blev Johnny Cashs legendariska låt "Hurt". Efter några timmars övning satt den, som en smäck. Heja Julia frisk humör, du vet hur man en coverlåt gör. Eller något sådant.
+ Äntligen något jag lyckas med, borde kalla mig för Julia Cash?
- Träningsvärk i mina fingrar dagen efter typ....
Ämne: Musik

Försökskanin: Julia Petersson
Utrustning: Piano.
Låt: Hurt - Johnny Cash.

Att spela piano är något som jag har gjort ända sen jag lärde mig uttala ordet "musik". Första låten jag lärde mig var givetvis "Köp varm korv", som de flesta kan spela. Fortsatte min piano-karriär genom att lära mig ackord och spela hyfsat lätta låtar.
Nu tänkte jag att det var på tiden att jag lär mig lite noter och spelar en låt på det lite mer avancerade sättet. Första låten blev Johnny Cashs legendariska låt "Hurt". Efter några timmars övning satt den, som en smäck. Heja Julia frisk humör, du vet hur man en coverlåt gör. Eller något sådant.

+ Äntligen något jag lyckas med, borde kalla mig för Julia Cash?
- Träningsvärk i mina fingrar dagen efter typ....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0